Cecha – Korzyść – Dowód Relacji. Dla Klienta najważniejsza jest korzyść!

Cecha – Korzyść – Dowód Relacji. Dla Klienta najważniejsza jest korzyść!
10 grudnia 2020 Możliwość komentowania Cecha – Korzyść – Dowód Relacji. Dla Klienta najważniejsza jest korzyść! została wyłączona Analiza procesu biznesowego - optymalizacja procesów biznesowych, Automatyzacja i Optymalizacja Marketingu, Dla firm - to warto wiedzieć! Bezpieczeństwo, RODO i ochrona danych!, Ogólna, Szkolenia praktyczne. Wiedza on-line. admin

Marketing Relacji

Zapytasz mnie, dlaczego Wszelkie książki Philipa Kotlera mogę spokojnie oddać na makulaturę?

Dwa lata temu (ba, jeszcze rok), był mój duży ukłon dla Marketingu 4.0, który tak bardzo ewoluował, że dzisiaj wszystko opiera się tylko o Marketing Relacji ! Wiedza przekazana przez Kotlera przed książką Marketing 4.0 wg mnie jest już przestarzała i wzorowanie się na niej przyniesie więcej strat niż korzyści!

Cecha – Korzyść – Dowód.

Standardem stały się dzisiaj; CECHA pełna np. przymiotników i KORZYŚĆ, które muszą spełniać wszystkie produkty i usługi obecne na rynku. Wiemy dlaczego! Jest nadprodukcja wszystkiego. W tym zakresie praktycznie nie konkuruje się. Na końcu tego „trio” jest DOWÓD, który powinien odwoływać się do wszystkich relacji do tego czegoś (produktu/usługi) oraz naszych relacji z innymi. Ocenie podlega przebywanie nas z tym czymś i z innymi, a najważniejsze są w tym więzi i sukcesy odniesione na bazie tych Relacji.

Czy można mieć relację z czymś?

Oczywiście, że tak. Mało kto nie kocha swojego samochodu, komputera czy „garniaka”, zegarka, butów albo piosenki! Jak napisał Piotr Tymochowicz w „Komunikacie Otwartym”, że to coś „może być fantomem, czyli czystym wyobrażeniem, obiektem nieistniejącym w rzeczywistości”! Oczywiście, są to relacje osobiste. Ważne, czy inni o tych relacjach wiedzą?

Jednak najważniejsze są relacje z innymi. To jak inni nas widzą, postrzegają, cytują i polecają. Marketing Relacji staje się sensem życia oraz bramą do nieśmiertelności.

Dwa lata temu przygotowałem strategię komunikacji dla jednej z organizacji politycznych. Podkreślałem, że tylko postawienie na nowe postrzeganie społeczeństwa polskiego i zmiana budowania relacji może zapewnić sukces. Organizacja wybrała starą strategię a jej lider na koniec „rozgrywki” otrzymał zaledwie 2% poparcia. Mógł mieć wynik dwucyfrowy!

Cóż, politycy mają problem przyznać się przed sobą samym a zwłaszcza przed innymi do ignorancji.

Na czym polega Marketing Relacji?

Publikuję tutaj dwie infografiki. Dla uzupełnienia i zrozumienia dodam, że każde działanie ma zadanie budować zaangażowanie Klienta stałego i potencjalnego w marketing relacji prowadzący do więzi, sukcesu i renomy firmy. Dla przykładu np. „Konferencje i Eventy” odnoszą sukces po odbyciu których uczestnicy mówią i piszą o tym wydarzeniu, uzyskano polecenia lub nawiązano stałe relacje, itd.

Chcesz więcej informacji o Marketingu Relacji w odniesieniu do Twojej firmy? Chcesz wiedzieć jak zacząć skutecznie budować Marketing Relacji w sieci? Zadzwoń do mnie lub napisz.

  1. Zobacz od czego zacząć budowanie Marketingu Relacji w sieci. Jeżeli, któreś elementy infografiki są dla Ciebie niezrozumiałe, dzwoń do mnie.
Start budowania Marketingu Relacji w Internecie

 

Budowa zaangażowania w marketingu relacji
Tags
O autorze i jego firmie
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial