Spada lojalność klientów. Liczy się więź! Inwestuj w relacje!

Spada lojalność klientów. Liczy się więź! Inwestuj w relacje!
29 września 2021 Możliwość komentowania Spada lojalność klientów. Liczy się więź! Inwestuj w relacje! została wyłączona Analiza procesu biznesowego - optymalizacja procesów biznesowych, Dla firm - to warto wiedzieć! Bezpieczeństwo, RODO i ochrona danych!, Media społecznościowe - Social Media, Ogólna, Polecenie i budowanie wizerunku - Personal Branding admin

Proces spadku lojalności klientów wobec jednej wybranej marki obserwowany jest przez analityków od końca XX wieku. Od firm odchodzą lojalni klienci i ten proces jest nie do zatrzymania na ten moment.

Dlaczego tak się dzieje, że przywiązanie do marki przestało być priorytetem?

Jakość stała się standardem, co nie jest już czynnikiem różniącym marki. Klient nie ryzykuje przez zmianę marki. Po drugie, klienci wzmocnili pozycjonowanie marek ze względu na oferowaną jakość a stopień ryzyka z rezygnacji z marki. Znaczenie marki dla współczesnych klientów zmieniło się o 180 stopni w porównaniu do wcześniejszych okresów.

Marki ciągle zapominają o dostarczaniu oczekiwanego wizerunku (np. budowanie lojalności przez wiązanie preferencji z kategoriami produktów i przypisywanie do określonych grup społecznych), z którym klient mógłby się identyfikować!

Ciągle ważną (niestety w wielu firmach odkładaną) formą pozyskania lojalności klienta jest budowanie relacji opartej o wytworzenie więzi.

Innym współcześnie sprawdzonym sposobem na pozyskanie lojalnego klienta jest tworzenie miejsc do zakupu i budowanie społeczności związanych z tymi miejscami np. tworząc społeczność klubową,  budowanie miejsc do spędzania wspólnego czasu i rozrywki, sąsiedztwa z ciekawą lokalizacją, itp. .

Mamy trzecią dekadę XXI wieku i bardzo zmieniający się marketing, marketing relacji i budowania więzi!

Tags
O autorze i jego firmie
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial