Pozycjonowanie-SEO-system_ads.png

Na początek trochę historii. W 2000 roku powstał system reklamowy AdWords. Po 18 latach analiz zachowań Googlowców i skuteczności różnych formatów reklam w promowaniu działalności firm, Google postanawia w lipcu 2018 roku zmienić nazwę systemu na Ads. Wszystko dla usprawnienia - uproszczeń pracy reklamodawców.

Pierwsze reklamy płatne w Google miały charakter tekstowy. Nazwa AdWords pochodziła od dwóch innych słów: advertisement (reklama) i words (słowa). Wtedy to było idealne połączenie dla googlowskiej marki. Dzisiaj, kiedy w użyciu są nowe rodzaje reklam typu display, baner video w różnych rozmiarach, animacje (w tym flash), Google dojrzało do zmian i zmiany nazwy marki. Nowy Brand Google Ads jest uporządkowaniem oferty produktowej oraz wdrożenia nowości – specjalnych typów reklam dedykowanych m. in. dla biznesowych grup niszowych.

Ads to dwie podstawowe zalety:
1. Model CPC (Cost per Click) – płacisz tylko za efekty. Oznacza to, że reklamy z różnych form wyświetlają się a płatność następuje po fakcie kliknięcia przez Googlowca w daną reklamę. Teoretyzując, Twoje reklamy mogą być wyświetlone 100 tysięcy razy i za to nie zapłacisz.
2. Otwartość na wszystkich reklamodawców bez minimalnego budżetu. Masz 50, 100 czy 1000 zł na miesiąc – Google umożliwi Tobie bycie czynnym reklamodawcą.

Ads ma jedną wadę:
1. Zaprojektowany system licytacji jest potężną aplikacją a właściwie technologicznie zaawansowanym oprogramowaniem, które wymaga wiedzy o samym programie oraz przewidywalności, kreatywności, konsekwencji, świadomości konkurencji w swojej branży i wiedzy o niej i o funkcjonowania samego Internetu.

Mimo dobrze brzmiących zalet, należy zawsze pamiętać, że w Ads potrzebna jest specjalistyczna wiedza, jeśli zależy Tobie na skuteczności reklam. Łatwo wydać pieniądze w Ads bez zwrotu. Google chwali się, że każdy User bez większej wiedzy informatycznej, jest w stanie skonfigurować i włączyć kampanię dla swojej strony www. Na pewno Ads to system intuicyjny, ale też - ważne - tworzący dochód dla koncernu Google. Nie wolno nam o tym zapominać, że Google też chce dobrze zarabiać. Szacun!

Dzisiaj to już tylko marzenie, że reklamy w wyszukiwarce Google wyświetlały się w formie linków sponsorowanych nad i obok wyników wyszukiwania.

Zapytaj mnie o szczegóły
Andrzej Pluta
531 888 925





Poczekaj chwilę! Trwa ładowanie danych z Facebooka...

Kategorie aktualności

Szukaj AP OPTYMALIZACJA . PL - pozycjonowanie SEO - tworzenie stron - marketing - audyt strony - reklama