Optymalizacja procesów biznesowych i przestrzały model biznesowy.

Optymalizacja procesów biznesowych i przestrzały model biznesowy.
13 sierpnia 2021 Możliwość komentowania Optymalizacja procesów biznesowych i przestrzały model biznesowy. została wyłączona Analiza procesu biznesowego - optymalizacja procesów biznesowych, Automatyzacja i Optymalizacja Marketingu, Ogólna, Polecenie i budowanie wizerunku - Personal Branding, Rebranding firmy - odnawianie marki i wizerunku admin

Czym jest optymalizacja procesów biznesowych?

Jak sądzisz, jak będzie wyglądać Twoja firma za kilka lat? Kto będzie liderem a kto wypadającą konkurencją? Czy wiesz, jaki model biznesu będzie obowiązkowy i co to znaczy optymalizacja procesów biznesowych?

Wiele pytań, prawda? Możesz spróbować własnych odpowiedzi lub poznaj naszą opartą na doświadczeniu, śledzeniu rynku i włączaniu modeli odpowiednio zoptymalizowanych do warunków panujących w danej chwili w przestrzeni gospodarczej.
Kiedy w 1950 wprowadzono pierwszy raz do użycia kartę kredytową zainicjowano nowy model biznesu. Oczywiście, że w historii znajdziemy wiele innych takich przykładów. My jednak zajmiemy się XXI wiekiem.

Warunki innowacji!

Innowacje, czyli (od. łac. innovatio, czyli odnowienie), to ciąg działań, prowadzących do wytworzenia nowych lub ulepszonych produktów, procesów technologicznych czy systemów organizacyjnych. Przez myślenie innowacyjne tworzy się podwaliny pod nowe zoptymalizowane modele biznesowe. Dlatego przedsiębiorcy, managamenty spółek, handlowcy, konsultanci i teoretycy, muszą zrozumieć, że to proces nie do zatrzymania a jedynym skutecznym działaniem jest podążanie za nim w opcji:

  • – innowacyjnego myślenia,
  • – nauki z doświadczeń innych,
  • – tworzenia wartości – korzyści dla odbiorców,
  • – stałej transformacji w zastępowaniu starych rozwiązań,
  • – zastępowanie strategii ofertowej inną, bardziej zaawansowaną w modele odpowiadające na oczekiwania klientów,
  • – odświeżanie marki/wizerunku – rebranding.

Przestarzały model biznesowy wymaga powiewu świeżości!

Z wdrożeniem nowego modelu biznesowego mamy do czynienia codziennie. Pandemia Covid wymusiła wprowadzenie i rozwinięcie nowych modeli np. pracy zdalnej, sprzedaży on-line czy pobierania muzyki i uczestnictwa w życiu kulturalnym bez wychodzenia z domu. Sieci komórkowe rozbudowały system połączeń telekonferencyjnych jednocześnie skutecznie przyspieszyły wprowadzając do użytku powszechnego bardzo szybki Internet konkurujący już ze światłowodem. Na bazie tych zmian technologicznych inne firmy opracowują i dokonują szybkiego wdrożenia nowych modeli biznesowych.

Jeżeli to my sami realizujemy przestarzały model, to w jaki sposób możemy tchnąć w niego powiew świeżości? Co można zrobić, by wymyślać, opracowywać i wdrażać powyższego rodzaju nowe modele biznesowe w sposób stały?

W jaki sposób kwestionować, podważać i przekształcać dotychczasowe rozwiązania? Jak należy postępować, by na podstawie wizjonerskiego/racjonalizatorskiego pomysłu stworzyć rewolucyjny model biznesowy, dzięki któremu uda się zmienić zasady rynkowej gry? Dotyczy to każdej branży.

Projektowanie nowych modeli biznesowych wymaga wiedzy o schematach, szablonach i strategiach oraz o zachodzących procesach z różnej perspektywy.

Model biznesowy – to struktura produktu, usługi i przepływu informacji, zawierająca wyszczególnienie tzw. aktorów biznesowych wraz z ich rolami i opisem potencjalnych korzyści jakie odnoszą. Innymi słowy, jest to definicja źródeł przychodów (P. Timmers, Vol. 8, No. 2, pp. 3-8). O modelu biznesowym można napisać, że opisuje przesłanki stojące za sposobem, w jaki dana organizacja tworzy wartość oraz zapewnia i czerpie zyski z tej wyprodukowanej wartości. Definicja w każdym przypadku musi być spójna i zrozumiała dla wszystkich.

Dziewięć elementów odpowiedzialnych za sukces finansowy!

Wielu speców od tworzenia modeli biznesowych uważa (my też), że do zrealizowania innowacyjnej koncepcji wymaganych jest dziewięć elementów, które są odpowiedzialne za sukces finansowy każdego nowego wdrożenia. Są to:

  1. Segmentacja klientów,
  2. Relacje z klientami,
  3. Zaspokajanie potrzeb,
  4. Wektory sprzedaży, dostarczania i komunikacji,
  5. Źródła przychodów,
  6. Wypracowane aktywa,
  7. Powtarzalność stałych działań,
  8. Współpraca i partnerstwo podwykonawcze w układzie B2B,
  9. Analiza i określenie struktury kosztów.

Optymalizacja rozwiązuje problem?

Mówi się, że na każde działanie odpowiada równa i przeciwna reakcja. W świetle tej prawdy optymalizacja nabrała nowego znaczenia, tj.: znajdowania możliwości minimalizacji kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży i marży/zysku.

W tradycyjnym ujęciu, optymalizacja może być jednorazowym zdarzeniem, na którym skupiamy się po stworzeniu prawidłowego rozwiązania. Można projektować wydajne procesy bez względu na rozwiązanie istniejącego problemu. Rzeczywiście, dobry projekt nie zawsze rozwiązuje istniejący problem. Pytanie brzmi, czy w obecnym kontekście da się to zrobić mniejszym kosztem niż dotychczas i czy da to nowe możliwości?

W trakcie wspierania naszego Klienta w tworzeniu nowych modeli biznesowych, zwracamy szczególną uwagę na w/w dziewięć elementów.  Zainteresował Cię temat i masz więcej pytań? Zadzwoń: +48 531 888 925 lub napisz korzystając z messengera lub z formularza strony

Tags
O autorze i jego firmie
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial