Pozycjonowanie, SEO

Pozycjonowanie, SEO

Pozycjonowanie, SEO - AP OptymalizacjaPozycjonowanie, SEO a budowanie wizerunku za pomocą internetu.

Wizerunek internetowy zaczynamy budować, przede wszystkim zaczynając od mediów społecznościowych i innych stron web!
Dzisiaj nie wystarczy mieć samą stronę www. Jeśli nie masz profilu na jednym z uznanych portali społecznościowych np.: Facebook, nie masz fanpage lub profilu na Lindkedin? Nie zarejestrowałeś się w Google Map? To oznacza, że prawie nie ma Ciebie i Twojej firmy. Prawie, ponieważ „tata” Google będzie pamiętał, ale to za mało na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwaniach. Czy wiesz na jakiej pozycji w wynikach wyszukiwania jest Twoja witryna lub Twój fanpage? W ramach tworzonych serwisów oferujemy pozycjonowanie. Wychodzimy z założenia, że „sztuką jest zrobić stronę www podczas gdy największą sztuką jest, aby ona była odwiedzana i wyszukiwana”.

Dylematy

Codziennie otrzymuję telefony z zapytaniem ile kosztuje wykonanie witryny internetowej. Bardzo spokojnie odpowiadam, że cena zależy od bardzo wielu czynników i staram się wymienić. Zadaję też mnóstwo pytań pomocniczych. Po kilku minutach rozmowy potencjalny klient jest zaskoczony, że to nie takie CZARY MARY – PSTRYK z tą stroną:

bo widzi pan – mówi do mnie niedoszły jeszcze klient – bo mój kolega to dał takiemu studentowi zrobienie strony i zrobił mu w dzień za 200 zł a pan tutaj o tyle pyta i pewnie drogo Pan zechce! – Klient nasz Pan… Uzbrajam się w cierpliwość. W tym momencie przypomina się mi rozmowa z wiosny tego roku z potencjalnym klientem, który „klął jak szewc”, że zdecydował się na wykonanie strony (półtora roku temu) przez studenta a nie skorzystał z mojej oferty. Mimo, że tak jak dzisiaj ostrzegałem go, jak kończy się często wybór taniej oferty!

proszę Pana, jak najbardziej może Pan wybrać studenta i na pewno wykona Panu tę stronę prędzej lub później, zapewne za nieduże pieniądze, ale czy na pewno o to Panu chodzi – odpowiadam – w związku z tym, czy po to chce Pan założyć stronę?

Startujemy

Zaczynam zawsze od analizy wstępnej, ponieważ po co tworzyć stronę, której nikt nie odwiedza? Najważniejsze jest Pozycjonowanie, SEO!

Cel: Umieścić utworzoną stronę internetową na pierwszej pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google.
Chciałbym odpowiedzieć TAK, podczas gdy bywa to prawie niemożliwe. Zależy to zawsze od wielu czynników. Najważniejsze z nich, to ile jeszcze stron o podobnej treści jest zarejestrowanych w danej wyszukiwarce lub katalogu.  Bez wątpienia problemem jest duża konkurencja – tym trudniejsze staje się pozycjonowanie. Drugim bardzo ważnym aspektem jest to, że wyszukiwarka Google ma swoje własne kryteria sortowania stron o podobnej treści. Dlatego nie da się zrobić strony doskonałej, ale można dopasować ją optymalnie do standardów google.pl. GOOGLE dlatego, że ma największy udział w rynku, ponad 90 procent.

Utrudnienie: Przez setki tysięcy stron o podobnej treści dla danej frazy lub wyrazu, w rezulatacie bez specjalnych działań dana strona jest skazana na dalekie miejsca w wynikach wyszukiwania. Problem też polega na tym, że ciągle pojawiają się nowe strony. Mechanizmy działania wyszukiwarek ulegają często nagłym zmianom i udoskonaleniom. Szanse zarejestrowanych wcześniej stron mogą albo się zwiększyć, albo bardzo obniżyć. Pozycjonowanie strony w wyniku powyższego staje się procesem regularnym i wieloetapowym.

Baza analizy pod pozycjonowanie, SEO :

– struktura witryny (przejrzystość kodu, opcjonalnie zagnieżdżonej treści opisowej),
– nazwa domeny (co sugeruje i skąd się wywodzi),
– Domain Age (kiedy została zarejestrowana, historia domeny)
– rozplanowanie indexu i podstron (poprawność, czytelność dla odbiorcy, sposób opisów np. loga),
– menu (zmienne alts i titles – ich odczytywanie przez boty, forma opisów),
teksty/treść (ilość znaków, profesjonalność i zgodność z algorytmem dla danej podstrony),
– odnośniki (sposób wykonania i jakość opisów),
– itp., i inne. Recepty jednorazowej na to nie ma. Każda osoba, zajmująca się pozycjonowaniem ma własne opracowane metody – mechanizmy pozycjonowania. Często używa się specjalnych programów, lub robi wszystko ręcznie, a cel może być tylko jeden… uzyskać oczekiwany wynik dla danej frazy lub wyrazu.

Analiza wstępna

Niezbędna jest analiza wstępna pod Pozycjonowanie, SEO – ( koszt zaczyna się od 2500): Jeśli od daty utworzenia strony minęło kilka lat, to konieczna jest gruntowna przeróbka i dopasowanie jej do kryteriów wybranej wyszukiwarki. Delikatne zmiany na stronie zazwyczaj dają nikłe efekty, np: może się uda zejść ze 150 miejsca na 100, a to jest 10 strona wyników… i tak tej strony nikt nigdy nie znajdzie 🙁

Pozycjonowanie, SEO

Należy wybrać najważniejszą frazę (słowo) klucz i maksymalnie 5 podrzędnych. Wtedy jest duża szansa na dobry start wypozycjonowania strony w wyszukiwarce. Obecnie jest tak, że jeśli w Google wybieramy dużo więcej słów kluczowych do których powinna być dopasowana cała struktura strony, tym mniej szans ma każde odrębne słowo kluczowe lub fraza. W przypadku dla większej ilości słów/fraz, ważna jest ilość i jakość treści na stronie. Najwięcej swobody, co do technologii, będą miały strony z rzadko spotykanymi słowami kluczowymi i niską konkurencją. W przypadkach wysokiej konkurencji, treść strony w pozycjonowaniu jest jeszcze bardziej istotna (nacisk kładziemy na ilość profesjonalnych artykułów), więc musimy się do tego ustosunkować (wbrew pozorom ludzie czytają teksty w internecie… wciąż śledzą wypociny innych na blogach ;-)). Pamiętajmy, że w większości przypadków nie robimy strony dla siebie, ale przede wszystkim po to, aby znaleźli ją „nasi” – nasi potencjalni klienci!

Etapy

Pozycjonowanie, SEO strony zawsze dzielimy na etapy. Pierwszym (np. stworzenie nowej witryny (od www standard po sklep lub portal) lub dostosowanie kodu istniejącej strony www – cena zaczyna się od 1800 zł) i niezbędnym etapem jest zaprojektowanie strony w taki sposób, że od momentu dokonania rejestracji w wyszukiwarce będzie ona dobrze rankingowana. Jeśli strona już jest zarejestrowana – to utrudnienie – wprowadzane muszą być zmiany dostosowujące a przede wszystkim może pojawić się problem z silnikiem strony, czyli rodzajem źródła strony i dostępem do tego źródła, lub jego ograniczone możliwości np. skromny panel zarządzania (jeśli to CMS).

Projektowanie

Jeżeli strona internetowa ma dużo konkurencyjnych witryn o podobnej treści, konkurentów, których stać finansowo na pozycjonowanie dynamiczne należy jeszcze na etapie projektowania uzgodnić ze mną (jako webmasterem) słowa kluczowe i wszystkie teksty, jakie umieszczane będą w witrynie na starcie. Należy ustawić przybliżony algorytm słów kluczowych/fraz dla pozycjonowania statycznego, który wzmocni też uruchomione w przyszłości pozycjonowanie dynamiczne. Ten etap powinien być zrobiony jeżeli strona jest już opublikowana. Gdy stawiamy witrynę na domenie z odzysku dla której zbudowano historię negatywną np. w archiwum Google, to zaczynają się schody, z pewnością trudniej uzyskamy oczekiwany wynik w wyszukiwarce. Na pozycję Państwa witryny wpływa nie tylko jak będziemy z nią pracować, ale duże znaczenie ma działanie istniejącej konkurencji i treść, a czasem przede wszystkim jakośc publikowanej treści! Multum stron w internecie, pod względem jakości nie spełniają standardów wyszukiwarki Google.

Oczekiwania

Każdy chciałby, aby strona www znalazła się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania, a jest to niemożliwe dla każdego, ponieważ: – Ogranicza nas 10 miejsc na pierwszej stronie w standardzie. – Rywalizacja między witrynami – konkurencja nie śpi, konkurencja czuwa. – Różnorodność fraz i słów dla rzeczy/usługi – Duża konkurencja klientów w Ads za „klick”. Zmiany w pozyskiwaniu klientów w 2017, 2019 i te z 2020r. – szanse i zagrożenia.

Świadomość Klienta

Początek cytatu e-info:(…) 

W ostatnim czasie jedynym skutecznym i tanim kanałem pozyskania nowych klientów jest Internet, przy czym wzrosła siła pozyskiwania „biernego” (to klient sam ma znaleźć przygotowany dla niego przekaz).

Świadomość klientów rośnie, spada przez to ich podatność na reklamę. Niemal nikt już dzisiaj nie podejmuje decyzji o kupnie tylko pod wpływem reklamy telewizyjnej czy innej. Owszem, ta reklama może zachęcać, ale kolejnym krokiem będzie akcja klienta w postaci znalezienia w sieci najlepszej oferty związanej z reklamą – najlepszego punktu sprzedaży. Rośnie też świadomość firm, które przekonują się, że mieć stronę www to nie wszystko. Ta strona musi być wysoko w wyszukiwarce, żeby móc pozyskać klientów a to oznacza konieczność działań celem podniesienia pozycji strony w wyszukiwarce i odpowiednie nakłady czasowo – finansowe.

Utrudnienia

Do 2013r. pozycjonowanie było proste. Wystarczało wynająć firmę, która przeprowadziła audyt strony i dodawała do niej linki, często hurtowo. Powstały systemy „blasterów” dodających tysiące linków w ciągu jednej nocy.

W końcu zmieniło się wszystko. Hurtowe dodawanie linków gdzie popadnie było jaskrawym naruszeniem zasad wyszukiwarek i wyszukiwarki musiały przeciwstawiać się takim praktykom.

Wróćmy do początków. Firma Google wcale nie powstała na podwalinach wymyślenia czegokolwiek. Wręcz przeciwnie, jej twórcy wymyślili, że … niczego nie potrafią wymyślić a konkretnie nie potrafią wymyślić maszyny, która będzie potrafiła oceniać strony na podstawie jakości ich treści. Problem nie jest błahy. Jak rozpoznać, czy dana strona jest od innej bardziej wartościowa na słowo „metal”? Na podstawie ilości słowa „metal” na stronie, czy na podstawie wielkości czcionki, czy na podstawie położenia słowa „metal” na stronie? Żadne wyszukiwarki nie dawały sobie z tym rady, bo każdy algorytm mógł być zmanipulowany.

Polecenie

Twórcy Google wymyślili, że nie będą wobec tego budować maszyny oceniającej, ale wykorzystają ludzi. Założyli, że jeżeli ktoś umieszcza u siebie Link do innej strony, to oddaje na nią w ten sposób głos. Jeżeli strona oddająca głos jest silna, głos liczy się bardziej. Tak działa podstawowy mechanizm Google. Co bardzo ważne, twórcy tego mechanizmu założyli, że osoba „oddająca głos” wcześniej przejrzała stronę, do której ma prowadzić Link i wysoko ją oceniła. Właśnie ta ocena dokonana przez człowieka była i jest dla Google sprawą kluczową. Dlatego automatyczne dodawanie linków, albo przyjmowanie linków bez ich kontroli zaburza działanie algorytmu.

Co zatem z reklamami? Powstały modyfikacje algorytmów. Jeżeli np. ze strony o budownictwie prowadzi link do strony o makijażu, ten link jest nic nie wart, bo „jest linkiem reklamowym” a nie linkiem „zobacz tam więcej”. Nie ma sensu dodawać takich linków!

Każde dodanie linku do strony jest traktowane przez Google jako potencjalne naruszenie zasady, że każdy Link do strony powinien być głosowaniem „nieautora strony” na tamtą stronę. Ale gdyby ta zasada była ścisła, to oznaczałoby, że Google blokuje jakąkolwiek reklamę. Na takie oskarżenie nawet Google nie może sobie pozwolić.

Granica pomiędzy działaniami, za które Google promuje a za które karze nie jest wyraźna. Jakkolwiek by to nie brzmiało, niedozwolone jest samodzielne umieszczanie linków do swojej strony na innych stronach, ale dozwolone są działania reklamowe.

Google ma problem, bo co w sytuacji, gdy ktoś doda Link do naszej strony bez naszej wiedzy? Czy karać nas za to? Oczywiście nie. Dlatego mechanizmy Google są tak skomplikowane i czasami tak nieskuteczne jednocześnie w wykrywaniu linkowego spamu.

Google potrafi jednak nieźle wykrywać takie sprawy jak: – dodanie wielu linków z tym samym opisem (ten sam=podobny) co jest normą w dodawaniu automatycznym i wynikiem lenistwa przy ręcznym dodawaniu linków – identyfikacji serwisów, które przyjmują linki za darmo.

Zmiany w wyszukiwarce

Google już oficjalnie ogłosiło, że wyszukiwarka zaczyna ignorować linki z katalogów darmowych. Dokładnie, chodziło o katalogi niemoderowane (tu pamiętamy, że właśnie warunek oceny przez człowieka leży u podstaw algorytmu Google), ale jest oczywiste, że katalogi moderowane są płatne, bo czas pracy moderatora kosztuje. Zdarzają się wyjątkowo katalogi moderowane i bezpłatne, ale są to z reguły katalogi młode, z których linki póki co są słabsze niż strony do których linki mają prowadzić

Link może szkodzić.

Stało się coś jeszcze bardzo istotnego. W USA w ostatnich latach wiele firm dostało od Google powiadomienie, że „ich strona będzie mogła wrócić do indeksu, jeżeli usunie swoje linki ze „złego towarzystwa””. Można tylko wyobrazić sobie panikę w firmie, która najpierw dodała automatem 100.000 linków na stronach, które umożliwiały to za darmo, a teraz musi prosić „ręcznie” 100.000 administratorów, żeby Ci, nic z tego nie mając, odnaleźli linki i je usuwali. Niby czemu Ci administratorzy mieliby na takie działania poświęcać swój czas? Tym samym Google wysłało do rynku sygnał, że potrafi coraz lepiej rozpoznawać „śmieciarnie linków” a dodawanie linków do takich miejsc nie tylko nie pomaga, ale wręcz szkodzi.

Konkluzja.

Strona bez linków prowadzących do niej, dla Google nie istnieje. Tym samym taka strona nie pozyskuje klientów i jest tylko zbędnym kosztem zamiast generatorem przychodów.
Nie wolno już dodawać linków automatem, bo za takie linki strona spadnie w Google, zamiast podnieść swoją pozycję.
Nie ma już sensu dodawać linków do darmowych katalogów, bo jest to co najwyżej strata czasu.
Należy zadbać o linki do strony z jak największej liczby dobrych katalogów i dobrych stron. O tym, który katalog jest dobry można dowiedzieć się czytając fora tematyczne. ” koniec cytatu e-info(…)

 

Usługa wzmocnienia – Amplifying:

– przeglądanie internetu (każdego dnia kosztuje nawet kilkaset złotych dziennie), monitoring połączony z oceną aktywności internautów (to już wydatek od 5 tys. zł miesięcznie). Usługa poszerzona o wpisywanie profesjonalnych komentarzy każdego miesiąca (cena każdorazowo negocjowana). Warto to robić z wykorzystaniem narzędzi Google, aby wzmocnić pozycję strony www.

Amplifying (z angielskiego – wzmacniający). Profesjonalni amplifyier potrafi prowadzić wiarygodny dialog z potencjalnymi klientami, wykazuje się profesjonalną wiedzą na temat zachwalanego produktu. Zadaniem jest codzienne przeczesywanie forów internetowych, blogów, a nawet portali społecznościowych w poszukiwaniu wpisów niekorzystnych dla klientów. No i oczywiście błyskawiczne ripostowanie.

Masz pytania? Zadzwoń, tel.:+48531888925

Ile kosztuje Optymalizacja, SEO* ?

* SEO – (z angielskiego search engine optimization), to optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, głównie Google. SEO to inaczej działania podejmowane w celu osiągnięcia przez wybraną stronę internetową jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce dla konkretnych słów kluczowych. SEO jest składnikiem pozycjonowania.

Na cenę kampanii SEO ma wpływ wybór rodzaju działań (statyczne i/lub dynamiczne ) oraz dwa niezmieniające się czynniki:
1. Rodzaj biznesu.
2. Konkurencyjność słów kluczowych.

A) Działania statyczne

AP Optymalizacja preferuje model płatności hybrydowy polegający na stałej miesięcznej opłacie i opłacie za efekt (tj. uzyskiwanie wzrostu pozycji i ruchu z wyszukiwarki) w formie premii miesięcznej nie mniejszej niż 25% ceny miesięcznej opłaty. Opłata stała nie zawiera wydatków za: linki sponsorowane w AdWords, płatne posty w Social Media, linki zwrotne do strony np. z katalogów branżowych lub innych stron www.

Przykładowe ceny miesięcznej optymalizacji, SEO w zależności od rodzaju biznesu:

  1. Ocena wstępna podstawowa przez telefon/online: bezpłatnie ,
  2. Analiza witryny pod kampanię SEO: od 2500 zł jednorazowo,
  3. Biznes lokalny – witryna lokalna standard: od 500 zł miesięcznie,
  4. Biznes krajowy – witryna standard: od 1800 zł miesięcznie,
  5. Sklep internetowy na Polskę: od 3500 zł miesięcznie,
  6. Biznes krajowy – witryna z trudnej branży od 9000 zł miesięcznie,
  7. Minimalny czas trwania kampanii SEO: powyżej 6 miesięcy.

Firma AP Optymalizacja nie korzysta z technik, które mogłyby narazić wybraną witrynę na kary np. w formie bana w wyszukiwarce. Główny nacisk kładziemy na jakość „contentu” (tj.: źródła strony, opublikowanej treści, grafiki, responsywności, szybkości i czytelności)

W ramach kampanii SEO odwołujemy się do utworzonego już źródła strony w ramach zastosowanego rozwiązania technologicznego np. CMS. Modyfikacji podlega tylko ta część ze źródła kodu, która ma znaczenie w poprawności działań SEO. Wszelkie błędy lub ograniczenia wykryte na danej stronie przez AP Optymalizacja są kierowane do twórców witryny za pośrednictwem jej właściciela. Powyższy zapis nie dotyczy stron utworzonych przez AP Optymalizacja.

Ważne:

  • Kampania SEO jest nieelastyczna w dodawaniu nowych słów/fraz w trakcie.
  • Źle zoptymalizowana, opublikowana i zaindeksowana strona www tylko utrudnia pracę, trzeba włożyć ogromny wysiłek i dużo czasu, aby uzyskać oczekiwany wynik.
  • Czasem trzeba napisać cały kontent na stronie od nowa.
  • Dobrze zoptymalizowany serwis uzyskuje w wyszukiwarce Google wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, co pozwala maksymalnie obniżyć koszty pozycjonowania.
  • Optymalizacja wpływa korzystnie na szybkość indeksowania zmian na stronie przez roboty Google i reputację strony, a powoduje, że na stronę trafia większa liczba użytkowników (klientów).
  • Przeznacza się mniej środków na płatną reklamę np. w AdWords.

B) Działania dynamiczne

Przykładowe ceny:

  • Przygotowanie kampanii AdWords do 5 grup reklam: od 800 zł,
  • Optymalizacja kampanii AdWords w zakresie słów/fraz i wykluczeń: od 800 zł,
  • Optymalizacja jakości dla 15 reklam tekstowych: od 800 zł,
  • Optymalizacja rozszerzeń (banery, remarketing i inne): od 800 zł,
  • Comiesięczna obsługa i analityka: od 500 zł.
  • Utworzenie bloga: od 800 zł,
  • Prowadzenie bloga w miesiącu od 350 zł.
  • Utworzenie fanpage’a od 500 zł,
  • Prowadzenie fanpage’a w miesiącu od 350 zł.
  • Utworzenie innego profilu w MS (Instagram, Twitter, Link, itp): od 500 zł,
  • Prowadzenie innego profilu w MS: od 500 zł,
  • Przygotowanie kampanii reklamowej w MS: od 500 zł,
  • Obsługa miesięczna kampanii w MS: od 500 zł.
  • Copywriting dla 500 słów: od 150 zł,
  • Obróbka video do 35 sekund: od 200 zł,
  • Obróbka video do 100 sekund: od 350 zł.

Grafiki internetowe:

  • Zdjęcie w tle + zdjęcie profilowe: od 90 zł,
  • Wydarzenie: od 75 zł,
  • Grafika do postu: od 50 zł,
  • Grafika do reklamy: od 100 zł,
  • Instagram: od 45 zł,
  • Newsletter (e-mail): od 100 zł,
  • Baner (grafika na stronę www): od 100 zł,
  • Infografika: od 200 zł,
  • Prezentacja PowerPoint (5 stron): od 100 zł,
  • Prezentacje multimedialne (5 stron): od 200 zł,
  • Ogólna warstwowa: od 100 zł.

Grafiki firmowe:

  • Logo (logotypu): od 800 zł,
  • Papier firmowy: od 80 zł,
  • Ulotka: od 200 zł,
  • Plakat: od 250 zł,
  • Gazetka reklamowa (layout A4 do PDF): od 150 zł.

W AP Optymalizacja każdy Klient rozpatrywany jest indywidualnie. Powyższe ceny mają charakter informacyjny, uwzględniają tą niższą ze średnich cen takich usług na rynku w Polsce i nie są ofertą handlową w rozumieniu przepisów.

Właściwą ofertę cenową przedstawiamy do akceptacji Klienta podczas uzgodnienia warunków współpracy.

Standardy pracy w AP Optymalizacja dla strony www:

1. Ocena wstępna – podstawowa:
– podpisanie klauzuli poufności lub ustne złożenie oświadczeń poufności.
– podczas rozmowy telefonicznej wstępna analiza witryny www lub innego problemu zarządczego.
– jakości strony i jak jest oceniana przez Google.
2. Uzgodnienie etapowe warunków współpracy.
3. Analiza pełna (poprawność: źródła strony, odwołań zwrotnych i przypisanych fraz/słów kluczowych).
4. Przedstawienie wyników analizy z sugestią zmian do wprowadzenia na stronie pod kątem technicznym i działań SEO.
5. Po akceptacji analizy przez Klienta – optymalizacja strony.
6. Off-site – pozyskiwanie odnośników.
7. Stała praca weryfikacyjna/korygująca na podstawie narzędzi SEO w tym statystyk.
8. Raport półroczny z uwzględnieniem zmian na rynku.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial