Sprzedaż napędzana przez reklamy w Internecie

Sprzedaż napędzana przez reklamy w Internecie
10 lutego 2018 Możliwość komentowania Sprzedaż napędzana przez reklamy w Internecie została wyłączona Ogólna, Reklama i promocja! Optymalizacja budżetu reklam. Copywriting. admin

Potęga Google

Dla uzmysłowienia jak potężnym rynkiem jest rynek reklamy internetowej posłużę się przykładem giganta, o którym nie sposób nie usłyszeć – Google. W roku 2017 zarobiło ponad 110 miliardów dolarów, z czego 95% zostało zarobione dzięki reklamom! Przychody w porównaniu z rokiem wcześniejszym wzrosły o 20%! Szacuje się również, że rynek reklam internetowych do 2020 roku wzrośnie do 50 %!

Przedsiębiorca lub samozatrudniający się niewątpliwie wiedzą, że bez promocji i reklamy za pomocą internetowych narzędzi szanse na sukces maleją. Reklama internetowa zajmuje coraz ważniejsze miejsce w przygotowywanych kampaniach ofertowych.

Plusy reklam internetowych:

– Spoty internetowe mogą być dłuższe niż telewizyjne, koszty ich realizacji również są niższe.
– Łatwiej trafić do grupy docelowej.
– Powszechna w portalach internetowych stała się możliwość zapamiętywania tematyki odwiedzanych stron lub czytanych tekstów. Bazując na tej wiedzy reklamodawcy skutecznie dopasowują treść reklamy do tego, co ostatnio oglądał potencjalny klient (re-marketing). Oto w ten sposób zwiększa się prawdopodobieństwo zwrócenia uwagi klienta na oferowany produkt. To niezaprzeczalny atut reklamy internetowej w porównaniu z tradycyjnym przekazem telewizyjnym czy radiowym. Internet daje nam możliwość niespotykanej wcześniej precyzji przy adresowaniu reklamy.
– Możemy wysłać materiał reklamowy do grupy osób, która sama się określiła poprzez udział w pewnych konkursach czy badaniach.
– Możemy korzystać z wielu form reklamy jednocześnie, czyli reklama tekstowa, graficzna, filmowa czy dźwiękowa, ale co ważniejsze, będziemy mogli uczynić nasze reklamy całkowicie interaktywnymi.

W wielu przypadkach Internet wymyka się pojęciu medium, również trochę pojęciu nośnika reklamowego. Uznać internet za medium równoważne z radiem czy telewizją? Hm, to i tak jest to rewolucja w sferze reklamy. Dlatego, że reklama internetowa działa na zupełnie innej zasadzie niż pozostałe rodzaje znanych nam już form reklamy.

Minusy reklamy internetowej

– Brak zrozumienia przez internautę treści reklamy, jeśli będzie przygotowana nieprofesjonalnie.
– Trudność znalezienia właściwego biura reklamy zajmującego się reklamą internetową. Te istniejące, często są prowadzone przez ludzi bez odpowiedniego doświadczenia.
– Reklamę w internecie planuje sie zawsze do przodu, a nie jedynie do momentu zakończenia danej kampanii. Nie można zasnąć.
– Konkurencja w internecie jest szczególnie aktywna, co prowadzi do tego, że nasza reklama może zostać stosunkowo łatwo „przykryta” reklamami czuwającej konkurencji.

Reklama w internecie?

To nie takie proste, ale zachęcam do zrobienia dobrej reklamy internetowej pod warunkiem, że to ogarniamy – znamy się! Skuteczność zależy od konkurencji, rodzaju naszej działalności, siły przebicia (internet jest już bardzo zatłoczony), niezwykłej kreatywności i posiadania bardzo ciekawego pomysłu, który mógłby zacząć żyć własnym życiem w tym wirtualnym świecie!

Tags
O autorze i jego firmie
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial